2011. április 25., hétfő

Igény szerint vagy rendszeresen?

Odett 3 hetes. 

Fő témánk természetesen az etetés. A kórházban igény szerint szoptattuk, ami lássuk be, 0-3 napos babánál nem jelent túl sokat, hiszen az első napokban még magzatvízzel van tele a minigyomra, úgyhogy inkább csak azt büfizte fel úgy két napig. Utána pedig evett egy kicsit az egyik ciciből, aztán a másikból és aludt vagy 5 órát. Szerencsére a tejem rendesen beindult, szóval ezzel egyáltalán nem volt és most sincs gond. Amikor hazajöttünk, a "Suttogó javaslatára" a 3 órás periódust igyekeztem bevezetni, figyelembe véve a súlyát. Ez eleinte működött is, de a múlt hét közepén valami elromlott. Mintha cicifüggővé vált volna... Kicsit (inkább nagyon!) kétségbe estem, hogy jaj, most mi lesz?! Rajtam aludt el, ha le akartam tenni rögtön reklamált. Így telt el 3 nap, mire rájöttünk, hogy egyszerűen csak megnőtt az étvágya. És igen, időt kell szánni arra, hogy elaludjon. Mert nem megy mindig magától, bár nagyon büszke vagyok arra (is), hogy többször el tudja magát altatni. 

Nekem persze jöttek a sírások, pontosabban amikor neki jött, akkor jött nekem is. Kétségbe esve, hogy mit csinálok rosszul, mert szerintem nem éhes, de mégis vissza akar jönni aztán meg elalszik rajtam. Aztán jött a felmentő sereg - az Apja -, aki átvette tőlem, leült vele a fotelba és elkezdett beszélgetni vele és mondta neki, hogy "most már aludnod kell, Gyümi" és Gyümi elaludt. Apja megnyugtató, doromboló hangjára. Amire amúgy még pocaklakó korában is simán visszagömbölyödött, mielőtt kirúgta volna az oldalamat... Amúgy Apjának tényleg van valami elképesztő hangi adottsága, mert ha olykor én is hisztizek, akkor kb. 10 másodperc alatt lecsillapít. Szóval jó, ha van egy 'ilyen' a háznál. :-)

Visszatérve az etetésre: aztán úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk az igény szerintit. Nem akarom elkiabálni, de mintha most kezdett volna működni a dolog. Kellett 1-2 nap, mire megszoktuk, de mintha beállt volna valami rendszer. Illetve annyi, hogy kb. 1-1,5 órás etetéssel (amiben benne van a kakilás és az altatás is) alszik úgy 3-3,5 órát, amihez tudok igazodni, csak még a napi kezdési időpont változékony. De előbb-utóbb ez is rendben lesz! :-)

Mert MiniPötty igazán nagyon tündéri kisbaba. Egy kis hópihe. Még pihés a kis teste, a pofija, a fülecskéje, szóval szoptatás közben csak nézem és csodálom és szeretem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése